Expand my Community achievements bar.

We are excited to introduce our latest innovation to enhance the Adobe Campaign user experience — the Adobe Campaign v8 Web User Interface!
SOLVED

Suivi volume SMS par marque

Avatar

Level 2

Bonjour,

Nous avons plusieurs marques sur notre instance Adobe Campaign Standard.

Pour le bon suivi de l'évolution de nos volumes de SMS, nous avons besoin de connaître le nombre de SMS délivré par marque.

Je ne trouve aucune solution ni via le rapport de SMS qui ne permet pas d'avoir une vision d'ensemble.

 

Quelqu'un aurait une idée ?

Topics

Topics help categorize Community content and increase your ability to discover relevant content.

1 Accepted Solution

Avatar

Correct answer by
Community Advisor

@maximea16794576, Do you have a different shortcode for each brand, or is that one shortcode shared by all the brands? I don't think you will be able to look at SMS volumes per brand. Just a thought to see, if you can have a naming convention that you have followed for each brand and use that to build a report in ACS. I wonder if you can work with the SMS provider to get the volume report per brand level if there's a separate shortcode used.

Thanks, Sathees

View solution in original post

4 Replies

Avatar

Correct answer by
Community Advisor

@maximea16794576, Do you have a different shortcode for each brand, or is that one shortcode shared by all the brands? I don't think you will be able to look at SMS volumes per brand. Just a thought to see, if you can have a naming convention that you have followed for each brand and use that to build a report in ACS. I wonder if you can work with the SMS provider to get the volume report per brand level if there's a separate shortcode used.

Thanks, Sathees

Avatar

Level 2

Nous utilisons un nom d'expéditeur différent par marque. Je suis étonné qu'il ne soit pas possible de manière simple et fluide d'avoir un dashboard pour contrôler le volume que nous envoyons.

Je vais me rapprocher de mon fournisseur pour qu'il puisse me faire une dissociation des volumes par expéditeur mais il aurait été plus simple pour moi de vérifier aussi de mon côté si nous sommes en accord avec mon fournisseur sur les volumes.

Cela ne permet pas de mesurer facilement les volumes

Avatar

Level 6

Hi @maximea16794576 ,

 

I just need small help in understanding how you are sending SMS based on different brands?

 

Normally in email, we have different brand configuration but in SMS delivery same is not relevant.

 

Can you confirm how you are making distinction in same?

 

Regards

Abhishek

Avatar

Level 2

Il vous suffit de configurer des modèles de SMS avec la marque de votre choix et un nom d'expéditeur par défaut.

Le nom de l'expéditeur reste personnalisable selon vos besoins.

 

Nous utilisons une seule instance ACS pour déployer des communications sur 6 marques différentes que ce soit de l'email, sms ou message transactionnel